Viktig uppdaterad information om coronaviruset

Lidköpings Tennisklubb följer noga händelseutvecklingen när det gäller coronavirusets spridning och målsättningen med nedanstående åtgärder, anpassningar och information är att begränsa risken för smittöverföring i hallen som just nu är öppen för all idrottslig aktivitet. Dessa direktiv gäller mellan den 2 till 19 november.

· Träningsverksamheten för dig som är född 2004 eller tidigare inställd under perioden 2-19 november pga. de direktiv som har kommit från Västra Götalands län, Folkhälsomyndigheten och RF-SISU.

· All träningsverksamhet för dig som är född 2005 eller senare sker med i denna information uppdaterade restriktioner.

· Fortsatt gäller att inga föräldrar följer med sina barn in i hallen.

· Fortsatta råd från Folkhälsomyndigheten gäller som att hålla god hygien, tvätta händerna ofta, hålla avstånd och stanna hemma vid förkylningssymtom.

· Alla seriematcher i Västra Götaland skjuts upp – respektive lag ansvarar för planering.